שימוש במטף כיבוי אש

יודעי דבר גורסים, כי מטף כיבוי אש עשוי ומסוגל בהחלט להציל את חייהם של בני האדם שנמצאים במקום של השריפה, כמו גם את מרבית הרכוש שלהם, וזאת באמצעות עצירה או כיבוי של השריפה, עד שיגיעו למקום כוחות הביטחון. אך אל נא תהיו שאננים ותיתלו את כל יהבכם על המטף לכיבוי האש. תשאירו נציג או שניים מטעמכם שיתפעל את המטף לכיבוי האש, ותפנו מהר את כל הנוכחים מהמקום של השריפה.

האם מומלץ ללמד ילדים כיצד לעשות שימוש במטף כיבוי אש?

למרות שזה נראה ברור מאליו, אך מומחים לעניין ממליצים שלא להכשיר ילדים כיצד לעשות שימוש עם מטף כיבוי אש. הדבר שיש לעשות הוא להדריך את הילדים למצוא דרך מילוט כאשר פורצת שריפה, ולנוס על נפשם. יתרה מזאת, שמא לילדים קטנים עדיין אין את הבשלות המספיקה לתפעל מטפים לכיבוי אש כהלכה או להגיע להחלטה בעצמם אם מדובר אודות שריפה קטנה למדי, שהמטף לכיבוי האש מסוגל לחסל אותה. נראה, על פניו, כי ילדים חסרי יכולת פיסית להתמודד באופן נכון עם מטפים לכיבוי אש, או לחלופין שאין בידם של הילדים את המיומנות לביצוע של פעולות מורכבות שמחויבות לשם כיבוי האש. בתהליך של כיבוי השריפה, הילדים יכולים ממש שלא לדעת כיצד תחמיר האש בהתפשטות שלה.

טיפים יעילים לשימוש בטיחותי עם מטף כיבוי אש?

החלטנו להציג בפניכם מספר טיפים יעילים, לשם שימוש בטיחותי עם מטף כיבוי אש. כדלקמן –

  • תבינו מתי לעזוב את המקום. ידוע כי מטפים לכיבוי אש מהווים את המרכיב הראשון בתכנית של תגובה מפני שריפה, אבל המרכיב הקודם לכל הוא הימלטות בטוחה מן השריפה. בדקו שיש לכם תכנית מילוט מאש מבעוד מועד.
  • תבחרו בשביל הבית שלכם מטף לכיבוי אש רב תכליתי, משמע – מטף שעשוי לשמש בשפע רב של סוגי שריפות, ושיהיה מספיק גדול על מנת לדכא כל גודל של שריפה, קטנה כגדולה, אבל שלא יהיה כבד משקל, מה שיקשה עליכם להפעיל אותו במצב חירום.
  • תעשו שימוש במטף לכיבוי אש נייד בעוד האש מוגבלת לחלל קטן, כמו למשל – בפח האשפה, ועדיין היא לא גדלה יותר מדי. שכל הנוכחים במקום הספיקו לעזוב אותו, במקום אין יותר מדי עשן, וכוחות ההצלה בדרך אליכם.